WHAT YEAR IS IT? Spotkanie z Agatą Kus I koncert zespołu Neal Cassady& The Fabulous Ensemble w Zachęcie.

WHAT YEAR IS IT? Spotkanie z Agatą Kus, koncert zespołu Neal Cassady& The Fabulous Ensemble w Zachęcie.

Spojrzenia. Nagroda Fundacji Deutsche Bank.
Zachęta Narodowa Galeria Sztuki
12 października 2017
godz. 18:00

Zapraszamy na spotkanie z malarką Agatą Kus oraz bohaterami jej obrazów prezentowanych na wystawie Spojrzenia 2017. Portretowani muzycy, tym razem na żywo, zagrają energetyczny koncert, któremu towarzyszyć będzie pokaz prac video.

#młodzi#zdolni #zabawni

Agata Kus jest absolwentką i doktorantką Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom w pracowni prof. Leszka Misiaka obroniła w 2012. W latach 2010–2014 była asystentką w atelier Pauliny Ołowskiej. Zajmuje się głównie malarstwem i wideo. Mieszka i pracuje w Krakowie. Jest laureatką wielu nagród i stypendiów, w tym zwyciężczynią Międzynarodowego Biennale Sztuki. Jej obrazy znajdują się m. in. w kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Muzeum Narodowym w Gdańsku oraz w licznych kolekcjach prywatnych w Polsce i za granicą.

Neal Cassady& The Fabulous Ensemble to krakowska formacja, której dowodzi Neal Cassady (Świniary, RZPRDL). Na scenie tworzą dźwiękowy kolaż, inspirowany różnymi tradycjami muzycznymi. Mroczne country, hard rock, folk i rockowe ballady prosto z trzewi. Muzyka drogi przeznaczona dla kierowców ciężarówek, którzy spełniają się tylko w długich trasach. Czasem trwają one całe życie.
Zespół w składzie: Neal Cassady, Michał Dymny, Tomek Głuc, Marcin Gągola

Widzimy się na koncercie w Zachęcie!

sale wystawowe wstęp wolny

https://www.facebook.com/events/153855151872091/?active_tab=about

 


Fragment recenzji wystawy „Spojrzenia. Nagroda Fundacji Deutsche Bank” autorstwa Stacha Szabłowskiego:

Płacz
Po zamknięciu obrad jury, spośród nominowanych artystów najmniej wierzyłem w Agatę Kus, choć muszę przyznać, że jej twórczość znałem też po prostu powierzchownie. Tymczasem obrazy artystki nie tylko wypadają w Zachęcie świetnie, lecz również znakomicie robią samej wystawie. Gdyby chcieć streścić serię prac, którą Kus namalowała na konkurs, możnaby powiedzieć, że są to obrazy o millenialsach i ich „problemach pierwszego świata”. Takie opowiedzenie tego malarstwa nie oddaje jednak całej złożoności i wieloznaczności konceptów, którymi posługuje się artystka. Maluje przeważanie ze zdjęć, uwieczniających jej znajomych, sceny z imprez, balang i życia codziennego. W sensie czysto warsztatowym Kus nie jest na pewno najzdolniejszą malarką swojego pokolenia; malarsko mogłoby się tu więcej dziać, ale artystka nadrabia to z nawiązką umiejętnością budowania obrazów posiadających symboliczną głębię i nieszablonową narracyjną konstrukcję. Świetna Lacrimosa nadaje się jak ulał na ikonę tegorocznych Spojrzeń; Bohater tego przedstawienia to milennials, hipster, kompozytor, chłopak z gitarą, który płacze nie łzami, lecz kroplami do oczu, polegując na rozgrzebanej pościeli z Ikei. Dawno nie widziałem tak interesującego i aktualnego obrazu.